© 2015 Rubiinin olutklubi   Tämä sivu on päivitetty 13.5.2015
sääSÄÄ 5vrk
Auringon nousu- ja laskuajat
Foreca sade 3vrk
ROK Bikers Jalan ja Pyörällä(Liikenneturva)

Fillaristin liikennesäännöt
Kilometrikisa
Normaali viikkoaikataulu tuleville pyöräviikoille:
Keskiviikko 17:00, Lauantai 12:00 ja Sunnuntai 12:00.

NSuunnitelma ei ole kiveen hakattu. Sitä voidaan
muuttaa yleisön pyynnöstä.

Kaikki ovat tervetulleita mukaan lenkeille !
Ajellaan sopimuksen mukaan joten lenkit voivat olla milloin tahansa. Kysele ja/tai ehdota omia aikataulujasi.

jopotytto_1

Tarmo

Polkupyörien erikoiskorjaamo
Ilmeisesti keskittynyt erityisesti "vanhoihin Wauhtiajopyöriin".

Fillari-Mikko

Oheisen kuvan lähetti Fillari-Mikko, kuvatekstillä: "Kevätkausi on alkanut".
  Kuvasta päätellen Mikolla on hiukan kevätväsymystä.

Jos ihmettelet, miksi ROK Bikersin sivuilla eivät näy kaikki ROK Bikersin Kilometrikisan kilometrit, niin siihen on hyvä syy. Säännöt ovat erilaiset.
Kilometrikisassa kaikki ajetut kilometrit lasketaan. ROK Bikers laskee kilometreiksi vain kimpassa ajetut järjestetyt lenkit.

"about-aikataulu"
Lenkkien pituus ja aikataulu riippuu tietenkin myös säästä ja miten sovitaan.
Torstaina ajetaan klo 12
Perjantaina sovitaan erikseen, mutta eiköhhän me saada joku purukka jo klo 12 aikaan
Lauantai sovitaan erikseen, mutta todennäköisesti klo 12
Sunnuntai klo 12

11.5. Maanantai klo 17:30. Sirpa perhana keksi, että ajetaan maanantaina klo 17:30. No sittenhän ajettiin. Sirpa, Kaitsu ja Jusa lähtivät lenkille ja niinpä sitä ajettiin reippaasti Saviolle ja takaisin kotiin Rubiiniin. Kerittiin vielä katsomaan kolmatta erää ja kuinka Suomi voitti lätkän MM-kisoissa Valko-Venäjän rankkariskabassa.
 Juu niin, matkaa Savion keikalle kertyi 31 km.

10.5. Äitienpäivä Sunnuntai klo 12.  Päivi, Sirpa, Masa ja Jusa ampaisivat matkaan klo 12:00. Ensimmäinen etappi oli Uuden Porvoontien Katajakalliontien kahvila. Kahvila oli tupaten täynnä. Ehkä äitienpäivällä oli vaikutusta. Mukaan toki mahduttiin ja varikkopysähdyksestä muodostui ihan mukava. Jatkoimme matkaa kohti Porvoota, mutta Söderkullassa käännyimme vasemmalle eli kohti Nikkilää. Matkallamme tähän asti oli ollut sivuvastainen vastatuuli, mutta nyt pääsimme pyöräilemään myötätuulessa yli kymmenen kilometria Nikkilään asti. Nikkilässä "velvollisuuksiimme" kuului toki varikkopysähdys Baccarassa. Baccarasta jatkoimme Vanhan Lahdentien kautta Honkanummelle ja Kehä III:n kautta kotiin Rubiiniin. Matkaa kertyi 59 km.

9.5. Lauantai klo 12.  Päivä oli pilvipoutainen, mutta tuulinen. Matkaan fillarilenkille lähtivät Sirpa, Kaitsu, Masa ja Jusa. Ajettiin ensin Kontulan kautta Itämerelle Vartiokylänlahdelle. Ajelimme rantoja pitkin kohti keskustaa. Vastatuuli oli ajottain häiritsevän rankka ja se alkoi pikkuhiljaa viedä ilon koko lenkistä. Vastatuulelle me emme voineet mitään, joten rannikkokierrokselle tuli suunnitelmienmuutos. Kulosaaren jälkeen Sörnäisissä ajoimme Mäkelänkadulle ja sitä pitkin Käpylään 'Päättömään Kanaan' miettimään jatkoan ja kunkin omia aikatauluja ja muita viisaita suunnitelmia. Masa jatkoi Käpylästä pohjoiseen. Masalle tuli kasan 42 km. Varikkopysähdyksen ja neuvoa-antavien jälkeen Sirpa, Kaitsu ja Jusa saivat päähänsä ajaa vielä Pasilan kautta radanvartta pitkin Pitäjänmäelle. Kaupintietä pitkin ajoimme Kehä I:lle. Kehä I:ltä koukkasimme jonnekin ja ajelimme auringon mukaan suunnistaen itään eli kotia kohti, jossa jossakin oli Rubiini. Tupsahdimme ihmisten ilmoille Tuusulantien alikulkutunnelin kautta Ohrahuhdantielle, elikkä ajoimme Tuomarinkyläntien ABC:n kautta kohti Rubiinia. Nyt meillä olikin huimaava myötätuuli etunamme. Sitähän ei voinut jättää käyttämättä hyödykseen, jotein ajelimme onnellisina Kirkkotietä pitkin aina Kehä III:lle asti ja palasimme Sateenkaarisillan kautta kotiin Rubiiniin.
Matkaa kertyi Sirpalle, Kaitsulle ja Jusalle 52 km.

3.5. Sunnuntai klo 12.  Tänään lähtöviivalle kertyi porukkaa lähes tyydyttävästi. Paikalle ilmintyivät Satu, Päivi, Sirpa, Masa ja Jusa. Mikäs oli reissulle lähtiessä, kun oli aurinkoinen ja kaunis ilma, eikä uusimpien sääennusteiden mukaan ollut enään sateenuhkaa. Satulla oli kiire töihin, joten kiepsaisimme ekaksi pikkulenkin eli 9 km. Kiersimme Pukinmäen Mackärin ja ajoimme joenvartta pitkin Satun duunipaikalle takaisin Siltamäkeen. Satu jäi tienaamaan verovaroja ja me loput jatkoimme Siltamäen vanhan kivisillan kautta Ylästöntielle. Kuninkaantien kautta oikaisimme Katriinantielle ja ajoimmekin koko Katriinantien toiseen päähän. Seutulan Keidas ei tietenkään ollut vielä auki. Olisi auennut viideltä. Eipä jääty tällä kertaa odottelemaan, vaan jatkoimme Riipiläntietä ja 'Palojoen Metsäkyläntietä' pitkin Palojoelle. Palojoella on se Etelä-Suomen inhottavin ylämäki ja me ajettiin se jälleen kerran. Paljoelta Nahkelan kautta Tuusulaan oli 10 km. Tuusulasta ajelimme vanhaa Tuusulantietä pitkin suoraan kotiin Rubiiniin.
  Matkaa reissulle kertyi "Satulenkin" ansiosta 65 km.
  Kilometrikisan sijoituksemme klo 23:03          48.  327 km  65,4 km/hlö
20150503_65km

2.5. Lauantai klo 12. Jusa ja Sirpa tulivat lähtöviivalle, mutta kun oli niin kostea ja kolea päivä, niin päättivätkin jäädä Rubbanaan kaljalle. Hyvä, etteivät lähteneet lenkille. Pikkuhiljaa alkoi tihkuttamaan ja klo yksi satoi kaatamalle ja se ilma, se oli kylmä. 0 km.
HUOMENNA SUNNUNTAINA YRITETÄÄN KLO 12 PAREMMALLA ONNELLE. Sirpa ennusti, että Päivi saattaisi lähteä mukaan.
 Kilometrikisassa sijoituksemme on tänään klo 23:35   191. Merkittynä on 103 km eli 20,6 km/hlö.

1.5. Vappupäivä Perjantai klo 12.  Tänään alkoi Kilometrikisa. ROKin joukkue lähti tänä kauniina, mutta pilvisenä päivänä vajaamiehisenä matkaan. Ajelijoina olivat vain Sirpa, Kaitsu ja Jusa. Ekaks ajeltiin Keravalle ja Keravalla vietettiin leppoisa varikkopysähdys ja sitten jatkoimme matkaa Krapin Hovin OHITSE Tuusulaan. Auran kioskin kautta ajelimme Lahelan läpi lentokentän ympärysreitille Myllykyläntielle. Katriinantien kautta ajelimme Tikkurilantielle ja näin pääsimme lopulta kotiin Rubiiniin. Matkaa kertyi ihan mukavasti 50 km. Vauhti oli Vappupäivästä johtuen leppoisa ja pidimme matkalla muutaman huilitauon varikkopysähdyksen lisäksi. Päivä oli tuulinen, mutta pystyimme reittivalinnoilla välttelemään aika hyvin vastatuulta paitsi aivän lenkin loppuvaiheessa oli pakko puskea Tikkurilantiellä vastatuuleen.
 Illalla Kilometrikisassa sijoituksemme oli about 86. Merkittynä oli 103 km eli 20,6 km/hlö.
20150501_50km
Varikkopysähdys Keravalla

K
28.4. Tiistai klo 16. Säätiedoista nähtiin, että keskiviikkona sataisi vettä. Mikko älysi ekana kutsua kokoon fillariporukan tiistaiksi, joten eikun polkemaan. Ajettiin ensin Pukinmäen Mackärin kautta Oulunkylään ja Käpylään. Käpylästä päästiin radanvartta pitkin Pasilan ja Kaisaniemen kautta Keskustaan. Radanalustunnelin kautta oikaisimme "näppärästi" Baanalle ja sitä pitkin jatkoimme Jätkäsareen. Sitten kiersimme Kaivopuistoon ja Arabian varikkostopin jälkeen ajelimme leppoisasti Vanhastakaupungista Vantaajoen vartta pitkin kotiin Rubiiniin.
 Ajelemassa tänä lämpimänä tiistai-iltana olivat Sirpa, Kaitsu, Mikko ja Jusa. Matkaa kertyi lopulta aivan huomaamatta peräti 37 km.
20150428_37km
Liikennevaloissa Baanan eteläpäässä, Jätkäsaaren vieressä.
Mikko Arabiassa
Mallisuorituksena näemme, kuinka Mikko on kiihdyttämässä ohitukseen.

25.4. Lauantai klo 12.  Eija, Sirpa ja JusaLaajasalossa ajelivat Viikin kautta Laajasaloon. Laajasalossa seikkailtiin urakalla. Ajeltiin välillä harhaan ja tultiin takaisin. Yks hailee, päivä oli kaunis ja oli mukava ajella uusissa maisemissä. Reissumiehessä pidettiin pieni varikkopysähdys ja palattiin Kulosaaren ja Vanhankaupungin kautta joenvartta pitkin takaisin kotiin Rubiiniin. Matkaa kertyi 42 km.
Ihan mukava reissu, kun oli vihdoin näin nätti ilma ja pääsi kahden nätin tytön kanssa reissullensa ;).
20150425_42km

22.4. Keskiviikko klo 17.  Normi päivä, normi aika ja normi keli!! Paikalla vain Sirpa ja Mikko.
Olohuone-Haltiala-Pitkäkoski-Silvola-Kaarenmäki-Maununneva-Pakila-Paloheinä- Tuomarinkylä-Ölohuone  vasta- ja myötätuulta 22 km.
Mutt ei ollut lintu bongareita jarruttamassa matkaa kun jusa oli jäänyt jälki-istuntoon ties mistä syystä.

19.4. Sunnuntai klo 12.  Sunnuntai valkeni lähes samanlaisena päivänä kuin eilinen. Ehkä oli hieman lämpimämpää. Kello 12 oli toki aikainen ajankohta, mutta edellispäivän yleisömenestyksen jälkeen oli kummallista, että lähtöpaikalle ilmestyi vain kaksi tosi pyöräilijää Päivi ja Jusa.
Ehkä se oli ihan hyvä, että esimerkiksi Mikko ja Sirpa eivät tällä kertaa ollet lähtöviivalla. Näin saimme ajeltua ihan mukavan mittaisen 50 km lenkin. ;)
 Lenkille lähdettiin ensin ajellen 20150419_50kmSateenkaarisillan kautta Kehä III:n pohjoispuolta eli Tikkurilantietä pitkin Katriinantielle asti. Kehä III:n vartta pitkin kun ei voi ajaa, kun pyörätie on reittimme varrelta ollut poikki kohta kahden vuoden ajan. Kukahan lie "insinööri" tai poliitikko siitäkin liikenteen häiritsemisestä on vastuussa. Törkeää epäpätevyyttä. Vastaavalla tietyömaalla samaa Kehä III:sta n. 5km itään pyöräliikennettä ei ole estetty, vaan aina on löytynyt pyöräilyreitti tietöiden välistä.
Katriinantieltä jatkoimme etelään Hämeenlinnantien reunoja pitkin. Tällä kertaa jatkoimme Päivin ehdotuksesta Hämeenlinnantietä pitkin aina Huopalahteen asti. Radan vartta pitkin ajoimme sitten aina Pasilan asemalle asti. Pasilasta Käpylään ja Koskelantietä pitkin Käpygrilliin varikkopysähdykselle. Tässä vaiheessa takana oli jo 29 km, mutta Päivillä oli vauhti päällä. Eikun jatkamaan matkaa Vanhankaupungin ohi kohti Viikkiä. Viikistä ajoimme Malmin hautausmaan läpi Tattariharjuntielle. Päivi:"Kierretäänkö vielä lentokenttä ?". Jatkoimme Tattariharjuntietä pohjoiseen ja kiersimme Malmin lentokentän itä puolelta. Samantien jatkoimme pohjoiseen Kehä III:n yli ja käännyimme Jokiniementielle kohti Tikkurilaa. Jokiniementieltä siirryimme kuitenkin Keravajoen varteen hiekkatielle ja seurasimme sitä aina Heurekaan asti. Itse asiassa jatkoimme joen seuraamista Heurekan ja Tikkurilan ohi aina Ankkalammelle asti ja sieltä kotiin Rubiiniin. Näin meille kertyi lopulta mukavasti 50 km.

18.4. Lauantai klo 12.  Se on kai kesä tullut, kun tänään ROKin pyörälenkille innostui tulemaan peräti kahdeksan innokasta fillaristia. Eija oli saanut Jarmonkin innostumaan lenkille. "Mä läksin ulkoiluttamaan Jarmoa", niin kuin Eija asian naureskellen ilmaisi. Muita ulkoilutettavia olivat Päivi, Sirpa, Kaitsu, Masa, Mikko ja Jusa. Tänään piti olla nätti ilma, mutta sää oli harmaa ja lämpöäkin oli vain n.kahdeksan astetta.
Ensin ajettiin Tapanilan Erän kautta Kotinummentien sillalle ja radan yli. Teerisuontieltä oikaisimme hiekkapolkuja Kehä I:lle ja poljimme sitä pitkin Myllypuron läpi Itäkeskuksen viereen ja sieltä edelleen Itäväylän vartta Kulosaaren läpi Kalasatamaan. Vanhankaupunginlahden rantoja seuraillen ajelimme Vanhaankaupunkiin ja pidimme varikkopysähdyksen Koskenrannassa. Palasimme kotiin Rubiiniin joenvartta seuraten.
  Matkaa tälle reissullemme kertyi 31 km.
20150418

12.4. Sunnuntai klo 12.  Tänään lähtöviivalle 20150412_18kmRubiinin eteen ilmestyi uusi tuttavuus Satu. Heikkiäkin odoteltiin lähtöpaikalle, mutta eipä äijää näkynyt. Ajelimme ensin Pukinmäen Mackärin kautta Vantaajoen rantaan. Tässä vaiheessa(4,57km) Satu joutui lähtemään töihin,20150412_18km_22 joten, kun paluumatkakin lasketaan, niin Satulle lasketaa 9 km.
Sirpa, Mikko ja Jusa joutuivat jatkamaan matkaa ilman Satua. Matka suuntautui joenvartta alaspäin Vanhankaupungin koskille. Koskilla oli menossa kajakkien koskenlaskukilpailut, joten Jusa ei suureksi pettymyksekseen päässyt bongaamaan, pulikoijien ja runsaan yleisön karkoittamia lintuja.
Takaisin kotiin Rubiiniin palattiin joen länsirantaa pitkin. Matkaa reissulle kertyi 18 km.
20150412_18km

11.4. Lauantai. klo 12.  Jusa ja Sirpa ajelivat Koivukylän kautta Sipoon Nikkilään. Varikkopysähdyksen jälkeen jatkettiin vastatuuleen Söderkullaan ja pidettiin toinen varikkopysähdys ravintola Veljekset:ssä. Sitten vaan ns. "Uutta Porvoontietä" pitkin Kehä III:lle ja sitten Fazerilaan ja Jakikseen. Lenkki oli pitkä ja omasta mielestämme olimme ajaneet sen ihan reipasta vauhtiakin, kunnes lenkin loppuvaiheessa Jakiksen jälkeen Suursuontiellä rullaluistelija ohitti meidät. HÄH ? Rullaluistelija ohitti meidät ? Katsoin nopeusmittaria ja se näytti 23 km/h. No jos se siinä meidän normaalissa matkavauhdissa meidät ohittaa, niin antaa mennä vaan. Rullaluistelija potki hetken siinä meidän edessä ja kääntyi sitten urheilukentän kohdalla Puistolaan. Me jatkoimme järkyttyneinä kotiin Rubiiniin. Matkaa kertyi näille loistaville HEROILLE 64 km.

10.4. Perjantai n.klo 16.  Satu ja Sirpa ajelivat Tammistoon ostamaan Satulle fillarikenkiä ym. Ja shoppailemaan ja mitä ne tytöt nyt shoppaillessa tekevätkin-
Jusa yllätti tytöt paluumatkalla ja sai napattua valokuvankin.
Lenkin pituus oli n.5 km.

20150410

8.4. Keskiviikko klo 17.  Ilma oli kaunis ja lämmintäkin oli peräti +9°C. Yks ongelma kuitenkin oli ja se oli tuuli. Koillisesta tuuli ja tuuli rankasti. Urheasti kuitenkin läksimme painamaan vastatuuleen Myllysillan ja Kartanokosken kautta poljimme vastatuulessa Haltialaan. Tavoitteenamme oli ajella metsän suojssa Vantaajoen eteläpuolta pitkin Silvolaan. Kyllähän me sinne pääsimme, mutta välillä puuskittainen tuuli melkein heitti fillaristit kumoon. Vantaanlaaksontietä pitkin taistelimme vastatuuleen Kehä III:lle asti. Tuulen voimasta kertoo jotain, että tuuli oli kaatanut puolen tonnin betoniporsaan. Betoniporsaassa oli toki pystyssä liikennemerkki ja jotain bussikylttejä. Siinä sais muutama ukko olla vääntämässä ennenkuin sellainen possu selätetään.
Kehä III:lle päästyämme kaikki oli toisin. Meillä oli yhtäkkiä valtava myötätuuli. Pienellä polkemisella vauhti kiihtyi lähelle neljääkymppiä. Kovempaa ei uskaltanut polkea. Poljimme hetkessä Sateenkaarisillan kautta kotiin Rubiiniin. Toki kehällä on edelleen se tietyö kesken, mutta niinhän se on ollut kohta kaksi vuotta.
Niin vasta- kuin myätätuuleen olivat polkemassa Sirpa, Kaitsu ja Jusa. Matkaa kertyi vastatuuleen 13 km ja myötätuuleen 12 km.

6.4. Maanantaina klo 12.  Tänään oli toinen pääsiässunnuntai eli siis maanantai. Ilma oli vihdoinkin keväisen kaunis ja lähes lämmin. Lämpöä oli +8°C. Olis toki saanut olla enempikin, mutta näin huhtikuun alussa tämä oli ruhtinaallista. Nähtiin tänään kevään ensimmäiset leskenlehdet. Ajettiin Korso, Kerava ja Järvenpää. Takaisin tultiin Tuusulajärven länsipuolta Auran kioskilla poiketen. Jatkoimme kioskilta Tuusulanväylän ja Vanhan Tuusulantien viertä pitkin. Oikaisimme Korsontien ja Kelatien kautta Kulomäentielle ja edelleen Kulomäen läpi Asolanväylälle ja siten pääsimme Koivukylän ja Tikkurilan läpi kotiin Rubiiniin. Reitti.
 Matkaa kertyi mittariin peräti 62 km.Kuskeina kunnostautuivat Sirpa, Masa, Mikko ja Jusa.
20150406_62km
Lyhyt20150406_62km_2 auringonottotauko Korson vanhan "historiallisen" aseman rappusilla. Ollaan matkalla Järvenpäähän kiertämään Tuusulajärveä. Takana on vasta vaivaiset kymmenen kilometriä. Jusa huomasi asemalla lintuja ja alkoi bongata.
Kuvassa kaksi rumaa uros naakkaa ja yksi nätti naakka.
Kas onhan tuolla katolla vielä neljäskin Naakka.
Kuvaa voi suurentaa näpsäyttämällä hiiren väärää näppylää ja valitsemalla näytä kuva.

20150405_28km_kartta5.4. Sunnuntaina klo 13. Tänään piti olla nätti päivä, mutta paskan marjat. Sää oli syksyisen harmaa ja ilma oli kostea. Paikalle ilmestyivät tällä kertaa vain Sirpa, Masa ja Jusa. Kun ei muuta keksitty niin päätettiin ajella Itäkeskuksen ympäri. Ajoimme Tattarisuon kautta Kontulaan ja Porttitien ja Linnanherrantien kautta Itäväylälle ja sitten ajoimme se Itäkeskuksen ympäri ja palasimme Viikinsuoran läpi, Malmin kautta kotiin Rubiiniin. Reitti. Matkaa kertyi 28 km.

20150403_33km3.4. Pitkäperjantai klo 13.  Ajettiin Helsinki-Vantaa-Lentoaseman ympäri normaalia reittiä, mutta tällä kertaa vastapäivään. Reitille tuli pituutta 33 km. Pyöräilijöitä oli tällä kertaa peräti viisi kappaletta elikkä Sirpa, Kaitsu, Masa, Mikko ja Jusa.
Reitti
Sää oli kostea ja kolea 4-5°C
Vettä ei sentään satanut. Jos lämpöä olisi ollut hieman enempi, niin olisi ollut ilmojen puolesta ihan mukava ajella.
Eiköhän se kesä sieltä vielä joskus putkahda.
20150403_33km

1.4. Keskiviikko klo 16. Paikalle ilmestyi jälleen peräti neljä pyöräilijää. Tällä kertaa kuskit olivat Sirpa, Kaitsu, Mikko ja Jusa. Reitti kulki Sateenkaarisillan kautta Kehä III:lle ja sitten pyörätieongelmien takia Tikkurilantietä Katriinantielle. Katriinantieltä jatkoimme Kehä III:n ali Kuninkaantielle ja Ylästöntietä pitkin Tammistoon  ja Kerava- ja Vantaajokien risteyksen kautta Suutarinkyläntien Siwa kiertäen kotiin Rubiiniin. Matka oli 23 km.

29.3. Sunnuntai klo 12.
  Mikko ilmoitti sähköpostilla: "Lähtö 12.00 viralliseen aikaan ja mukana Sirpa, Masa, Kaitsu ja Mikko.
Reitti pohjoista ja läntistä rataa seuraillen Rubiini - Pukinmäki - Pasila - Haaga - Leppävaara - Konala - Pakila - Paloheinä - Tuomarinkylä - Rubiini.
Matkaa 34,54 km ja kokonais ajoaika 1h 40 min, ei pidempiä taukoja."
  Sirpa kertoi Rubiinissa: "Jotain kautta mentiin Pasilaan. - Ajettiin Kirkkotietä. - Pasilasta ajeltiin radan vartta Pitäjänmäelle, mutta sitten päätettiin ajaa vielä Leppävaaraan. - Ajettiin Kirkkotietä - Leppävaarasta ajettiin Kehä I:stä Pakilaan, sitten Pirkkolaan ja Paloheinään. - Ajettiin Kirkkotietä. - Sitten me ajettiin Tuomarinkylään... niin ja sitten me ajettiin vanhaa Kirkkotietä ! ja sitten "Myllysillan" yli Ankkalammen kautta kotiin Rubiiniin.Matkaa kertyi 34 km."

28.3. Lauantai klo 12.    Lauantai oli virallinen pyöräilypäivä, mutta kun oli kostea ilma ja pilvet suorastaan roikkuivat uhkaavasta sateesta, niin lähtöpaikalle +1°C lämpimässä tiuskaltautui ainoastaan ROKin ainoa oikea fillaristi Sirpa. Sirpa ihmetteli aikansa Rubiinin edessä odotellen, että onkohan muut fillaristit sängyn alla piilossa ja päätti ajaa sitten yksin pikku lenkin pelkästään esimerkin vuoksi.
  Sirpa ajeli Malmille ja takaisin. Tämä lenkki ei jää ROKin historiaan mitenkään suurena seikkailuna, mutta kaikki kilometrit lasketaan. Kilometrejä kertyi 7.

25.3. Keskiviikko klo 16.   Reitti: Siltamäki - Jakomäki - Vaarala - Hakunila - Itä-Hakkila - Honkanummi - Jokiniemi - Hakunila - Koivukylä - Tikkurila - Siltamäki...
Mukana 2 Rokkilaista, Sirpa ja Mikko, Jusan jäädessä kaljalle aikataulusekoilujen takia  ?????  29 km.
   "Tämä reissu oli yhtä huijausta", väittää Jusa. "Normaalisti lenkille lähdetään Keskiviikkona klo 17, mutta nyt Sirpa ja Mikko livahtivat viekkaudella ja vääryydellä matkoihinsa jo klo 16."
  Sirpa väittää, että: "Jusalle kerrottiin edellisenä iltana Rubiinissa lenkin aikataulu."
  Tää on taas yks näistä jutuista, joista ei ikinä saada tolkkua, joten olkoon miten on. Kilometrejä kuitenkin onneksi riittää ihan kaikille vielä ainakin toistaiseksi poljettavaksi, joten ei syytä suurempaan murheeseen.

24.3. Tiistai klo 16.  Katseltiin vähän säätiedotuksia ja havaittiin sellainen seikka, että tänään tiistaina oli koko tulevan viikon lämpimin päivä elikkä yli 5 astetta lämmintä. Sehän piti käyttää hyväksi, joten tekstiviestillä alettiin kasata porukkaa. Vain Sirpa ja Jusa innostuivat lähtemään liikkeelle. 16 reikä reikä lähdettiin lentokentän ympäryslenkille myötäpäivään ajaen. Vastatuuli oli hirvittävä aina Katriinantielle asti. Ennen Myllykyläntielle kääntymistä pidettiin pieni varikkopysähdys bussipysäkillä. Pysäkillä päätettiin, että kierretään se inhottava Ruotsinkylän ylämäki Lahelan kautta koukaten. Niinpä sitten käännyimme Lahelantielle, mutta ajoimme vahingossa vanhan tutun Fallbaskantille johtavan metsäoikotien ohi. Näin ollen päädyimme lopulta peräti Hyrylään, Tuusulajärven eteläpäähän. Järven vastarannalla, "kivenheiton päässä" olisi ollut Järvenpää. Reittimme ei kuitenkaan kulkenut tällä kertaa sitä kautta. Lyhempi reitti Rubiiniin olisi kulkenut Vanhaa Tuusulantietä pitkin, mutta, kun siellä on ne inhottavat ylämäet ja kun meillä oli nyt kunnollinen myötätuuli Kulloontietä pitkin Keravalle, niin eikun vaan menoksi. Ehkä se myötätuuli ei ollutkaan kovin navakka, mutta kun nopeusmittaria tuli vilkaistua, niin jos vaan viitsi joltisenkin verran polkea, niin vauhti ylitti helposti 30km/h. Silti meidän ohi pyyhälsi kaksi, Sirpan mielestä muka komeaa, fillaristia. Mekin sitten polkaistiin lisää vauhtia ja pysyttiin helposti niitten kyydissä. Minua tosin vitutti niitten kireät pyöräilyshortsit, mutta Sirpaa se ei näyttänyt häiritsevän. Eihän siinä auttanut muu, kuin meidän oli päästävä niitten ohi. Se kävikin lopulta yllättävän helposti, kun ne tekstiiliurheilijat teeskentelivät, että niillä oli mukamas jokin ongelma fillarissa. Me siis ohitettiin ne, vaikka niillä oli samanlaiset releet, kuin Tour de Francessa. Tulee tässä vain väistämättä mieleen, että ketkä tässä on oikeasti kovia fillaristeja, Tour de Franskalaiset vai Sirpa ja Jusa. Kulloontien osuus oli pitkä, mutta näillä huippunopeuksilla se ilo ei kestänyt pitkään. Keravan eteläpuolella käännyimme sillan yli kohti Saviota, jossa pidimme toisen varikkopysähdyksen. Tämä pysähdys oli oikeastaan ihan turha, koska huilaillessa tuli vain kylmä ja oli vain vaikeampi lähteä uudelleen liikkeelle. Saviolta palasimme normaalia reittiä Korson kautta kotiin Rubiiniin.
  Matkaa tälle seikkailulle kertyi 47 km.

20150322_19km_kartta22.3. Sunnuntai klo 13. Eilen tiettävästi porukka uhosi edellispäivän lenkin jälkeen, että lähdetään sunnuntainakin lenkille. Jusallekin soitettiin iloisesti, että missä piilossa luurasit, kun et tullut pakkaslenkille.
Sunnuntain lenkin alkuaikaa siirrettiin tarkoituksella tunnilla, joten paikalla piti olla pirtein mielin ja hyvin levänneenä vasta klo 13. Yllätys olikin sitten suuri, kun paikalle selviytyi vain kaksi kirkassilmäistä ratsastajaa, Sirpa ja Jusa.
Sirpa oli syvästi pettynyt vähäiseen osanottoon ja päätti kostaa kaikille ja jäädä Rubbanaan kaljalle. Jusa lähti siis yksin lenkille.
 Sinistä taivasta ei näkynyt, mutta päivä oli valoisanharmaa ja oli yksi aste pakkasta. Jusan reitti kulki Tikkurilan läpi ja Hiekkaharjun läpi ja Koivukylänväylän kautta Vanhalle Tuusulantielle ja lopulta Sateenkaarisillan kautta kotiin Rubiiniin. Matkaa pikkulenkille kertyi 19 km.

21.3. Lauantai klo 12. Päivi, Sirpa ja Mikko ajelivat 28 km.
Reitti: Smäki-Pukinmäki- kehä1 länteen-Kaarelantie-hakuninmaa-silvola-viherkumpu-perkiö-ylästöntie-kartanonkoski-Tammisto-Smäki yhteensä28 km.
Tuulennopeus ainakin 1000m/sek, ainakin siltä tunti. Sivutuuli oli kaikkein pahin, kun tuuli ohjeili pyöriä.
Se hyvä puoli ettei tullut tullut yhtään hiki, Tuuli puhalsi ”läpi” kaiken aikaan…..

18.3. Keskiviikko klo 17. Päivä oli aurinkoinen, mutta ilma oli kylmä. Aurinko toki lämmitti kylmästä ilmasta huolimatta ja Jusa ihmetteli, kun Kaitsulla oli vielä talvirenkaat. Päätimme ajella Palmenin kyläkaupalle limsalle. Matka kulki tuttua Grand Tourin reittiä Kehä III:n, Kuusikon ja Honkanummen kautta. Kyläkaupalla pidimme pienen varikkopysähdyksen ja ihailimme kiikkustuolista käsin näyttävää auringonlaskua. Aurinko näkyi mukavasti metsän läpi, kun puissa ei vielä ollut lehtiä. Takaisin päätimmekin ajella Jokivarrentien kautta. Auringon laskettua ilma kylmeni heti. Metsissä ja pelloilla oli pohjoispuolen varjopaikoissa vielä paikoittain lunta ja nämä "jäälakeudet" tuntuivat auringon laskettua suorastaan hohkavan silkkaa kylmyyttä. Jatkoimme siis matkaa Jokivarrentien kautta Vanhalle Lahdentielle ja Kuusijärven kautta Honkanummelle. Kuusikkoon tullessa ajoimme iltahämärässä yllättäen lammikon yli, joka oli auringon laskettua peräti jäätynyt. Pääsipähän Kaitsu kehaisemaa, että olipa hyvä, että oli vielä talvirenkaat. Palasimme Kehä III:n kautta kotiin Rubiiniin.
Sirpalle, Kaitsulle ja Jusalle kertyi 34 km.
20150318_34km

15.3. Sunnuntai klo 13.  Tänään lenkille lähtivät Päivi, Mikko ja Jusa. Ajettiin myötäpäivään Helsinki-Vantaa-Lentoaseman ympäri. Kehä III:n pyörätie oli edelleen poikki, vaikka uutta asfalttia olikin lisätty paikottain. Remontissa ollut Lentoasemantien ja Kehä III:n risteys näyttäisi päälisin puolin olevan muuten valmis, mutta joku "paskaläjä-bemarikuski-suunnittelija" on unohtanut piirtää pyörätien takaisin siihen, missä sen paikka on.
Sää oli kylmä, mutta kun aurinko paistoi pilvettömältä taivaalta, niin ihan lämmin ja mukava oli ajella. Kun palattiin kotiin Rubiiniin, niin kirkas auringonpaiste oli jo voittanut kirpeän ilman ja lämpömittari oli jo n.6°C.
Matkaa kertyi 31 km.
20150315_31km

14.4. Lauantai klo12. Eija, Sirpa, Masa ja Jusa ajelivat ensin Okelin kautta Käpygrilliin, jossa pidettiin varikkopysähdys. Toinen varikkopysähdys pidetrtiin Latokartanossa, josta jatkoimme Malmin hautausmaan läpi Tattarisuolle. Masalle tuli joku puhelu ja Masa joutui kiirehtimään jonnekin. Muut jatkoivat vielä lenkkiä Kuusikkoon ja sieltä Jokiniementien ja Kehä III:n kautta kotiin Rubiiniin. Masalle merkataan 27 km ja Eija, Sirpa ja Jusa saivat aikaiseksi 31 km.
20150314_31km

13.3. Perjantai klo 16. Sirpa ja Mikko ajelivat 27 km. Reitti oli Siltamäki-Koivuhaka-Tuusulantie-Maantiekylä-Kulomäentie-Korso-Koivukylä-Tikkurila-Puistola-Tapanila-Siltamäki. Terveenä takaisin Rubiiniin…..
Päätettiin ottaa Tuusulantien isot mäet ekaks ja lopussa ketunlenkki Tapanilaan jotta Sirpan henk-koht tavoitteet täyttyisi.

11.3. Keskiviikko klo 17. Lähtöviivalle Rubiinin eteen ilmestyivät Sirpa, Kaitsu, Mikko ja Jusa. Sää oli aurinkoinen ja "lämmin" n.6°C astetta. Koska tiet olivat jo aika hyvin lakaistu, niin päätimme näin kauniin keväisenä iltana ajella aina Keravalle asti. Jusakin oli jo ottanut käyttöön Colnagonsa. Mikko ajeli vielä talvifillarillaan ja Kaitsulla oli yhä talvirenkaat. Sirpahan oli jo ajat sitten vaihtanut alleen kesäMeridan eli "Mertsin"..
  Kävimme Keravalla kääntymässä ja pistäydyimme paluumatkalla Saviolla varikkopysähdykselle. Katselimme hetken telkkarista naisten 15km ampumahiihtoa, mutta maltoimme silti jatkaa kotimatkaa heti Mäkäräisen ensimmäisen nolla-ammunnan jälkeen.
  Varikkopysähdyksen aikana oli tullut pimeää ja myös ilma oli kylmennyt. Eihän se matkantekoa haitannut, kun oli tavallaan alamäki, kotimatka ja myötätuuli. Kun Colnagokin uhkui menohaluja, niin mikäs oli ajellessa. Tuossa tuokiossa olimme kotona Rubiinissa ja kerkisimme katselemaan ampumahiihdon viimeiset sekunnit. Mäkäräinen hiihti 15 km ja sai pronssia, mutta me poljettiin kukin 36 km ja saatiin oikein hyvä mieli.
20150311_36km
Ai niin... meinas unohtua, että kun päästiin kotiovelle20150311_36km Rubbanan eteen, niin Rubiinin fillariparkkipaikalla istuskeli lähes elävä harakka. Nättikin se oli. Siinä se fillarin pakkarilla hiljaa istuskeli, eikä virkkannu mittään, vaikka näpsin siitä kuvia niin puolelta kuin toiselta. Tulipahan bongattua Harakka lähes Rubiinissa. Joku voisi luulla, että valokuva on huijausta, mutta kun harakan näkivät myös Kaitsu, Sirpa ja Mikko, niin asia on täysin selvä.
Polkupyöräilevä Harakkahan se siinä.

vinkki: kuvia voi suurentaa klikkaamalla kuvaa hiiren väärällä näppylällä ja valitsemalla näytä kuva.

8.3. Sunnuntai klo12.  Tänään ajamaan intoutuivat Sirpa ja Mikko. Reitti kulki Kehä I, Itä-Pakila, Vanha Tuusulantie, Kehä III, Suutarilan kautta Rubiiniin. Matkaa kertyi 15 km.

7.3. Lauantai klo 12. Päivä oli jälleen pilvisen harmaa ja kostea. Lämpötila on näköjään juuttunut n. kahteen plusasteeseen. Tiet olivat märät sulaneesta lumesta. Tiellä ei enään ollut loskaa ja hiekoitustakin oli lakaistu, niin että paikoin oli jo ihan ilo ajella. Kohta voi seurata Sirpan esimerkkiä ja päästää irti kesäpyörän pilttuusta.
  Pukinmäen Mackärin ja Oulunkylän kautta kohti Käpylää lähtivät polkemaan Sirpa, Mikko ja Jusa. Käpylässä Panuntien radanylisillan jälkeen, ROKin uljas maanteittemme Ritari-Mikko, auttoi ystäväämme eli tuntematonta kanssapyöräilijää, jolta olivat ketjut lähteneet paikaltaan. Mikon jakoavaimella "naapurin" fillari saatiin kuntoon ja meille kaikille tuli oikein hyvä mieli, koska "me ollaan sankareita kaikki, kun oikein silmiin katsotaan". Panuntietä pitkin pääsimme Koskelantien kautta Vanhakaupunkiin ja edelleen Viikin, Malmin hautausmaan ja Tapanilan Erän kautta koukaten kotiin Rubiiniin. Matkaa kertyi 21 km
20150307_21km

4.3. Keskiviikko klo 17. Sirpa ja Mikko ajelivat kuulemma 30km. Ei millään muista missä ne kävi, jos ne edes on sitä vielä kertonutkaan. Palataan astialle.
  7.3. On ne kuulemma kertoneet jo monta kertaa.
Paloheinään, Kehä I:lle, Hämeenlinnantietä Kehä III:lle ja sitä pitkin kotiin Rubiiniin.

1.3. Sunnuntai klo 12. Vain Sirpa vaivautui sunnuntaina lähtöpaikalle. Kun muita ei ilmiintynyt, niin Sirpa kiersi ihan vain pienen lenkin Helsingin Pitäjän kirkon kautta kiertäen ja Lidlissä varikkopysähdyksen pitäen. Matkamittari näytti lopulta 7 km.

28.2. Lauantai klo 12. Päivä oli harmaa ja kostea. Lumet olivat käytännössä jo teiltä ja jopa pyöräteiltäkin sulaneet. Päällystetyt pyörätiet olivat tietenkin talven jäljiltä täynnä hiekkaa. Niinkuin Mikko hyvin sanoi: "Ei sitä hiekkaa talvella näe, muttä nyt saa polkea hiekkateillä."
 Sirpa ehdotti, että kierretään lentokenttä. Jusa ja Mikko tinkivät sen verran, että kierrettiin vain Malmin lentokenttä.Ajettiin kentän pohjoispuolitse ja Tattarisuon läpi Alppikylänsillan kautta Lahdenväylän yli Jakomäkeen. Jakomäentien ja Maratontien kautta pääsimme Kontulankaarelle. Kontulan ostarin, Kurkimäen ja Myllypuron kautta jatkoimme Kehä I:stä, tietöitä vältellen, Malmille. Longinojaa hetken seuraillen, koukkasimme Pukinmäen Mackärin kautta kotiin Rubiiniin.
Ylipitkästä kentänkierroksesta huolimatta matkaa kertyi vain 23 km, mutta tulipahan jälleen kerran nähtyä mualimaa.

26.2. Torstai klo 16. 30 km Sirpan Kaitsun ja Mikon yhteistyöllä.
Reitti: Siltamäki, Haltiala, Kehä I, Pitäjänmäki, Käpylä, Oulunkylä, Siltamäki. Ei varikkopysähdksiä. Ainoastaan muutama stop-and-go paikka. Hyvin on hiekotettu, ei meinaa asfalttia löytyä kuin satunnaisesti.

25.2. Keskiviikko klo 17. Ekaks ajettiin Tikkurilaan. Tässä vaiheessa Kaitsu jäi kyydistä, koska se olikin vain matkalla Tikkurilaan. Sirpa, Mikko ja Jusa jatkoivat kuitenkin matkaa Korsoon. Vasta Korsossa tuli pimeää, joten ostettiin vasta Korsossa Sirpalle hyytyneeseen etulamppuun uudet paristot. Ajelimme sitten Kulomäentietä pitkin Vanhalle Tuusulantielle ja sitä myöten Kehä III:lle. Kehä III:n pohjoispuolista pyörätietä pitkin ajelimme Etolalle asti ja palasimme Suutarilantien kautta kotiin Rubiiniin. Matkaa kertyi 27 km.
20150226_27km

21.2. Lauantai klo 12. Sirpa, Masa ja Jusa ajoivat Pukinmäen Mackäri kiertäen Kehä I:lle. Kaarelantietä pitkin saavuttiin Kannelmäkeeen, jossa pidettiin pieni varikkopysähdys. Sirpa oli ostanut talvipyöräksi uuden Meridan ja sen huomasi. Kehä I:n pyörätiellä, jossa on niitä inhottavia ylämäkiä, niin ne eivät Sirpaa haitanneet, kun samaan aikaan Jusa sai polkea vanhalla Inserallaan räkä poskella. Varikkopysähdyksen jälkeen jatkettiin matkaa Hämeenlinnantietä Myyrmäkeen, jossa pidettiin toinen varikkopysähdys. Lopulta pääsimme Kehä III:lle. Tietyö Kehä III:lla loppunut, mutta pyörätie oli sen kohdalta kadonnut. Toivottavasti ei lopullisesti. Jouduimme jälleen kerran koukkaamaan Tikkurilantien kautta ja sillä ylimääräisellä ketunlenkillä Jusalta meni takarengas puhki. Masalla oli oinneksi varakumi mukana, joten fillari saatiin kuntoon ja matka jatkui jälleen kohti kotia eli Rubiiniin. Matkaa reitille kertyi about 32 km.  <====<< Siinä on likki
Sää oli harmaa ja lämpötila oli plussan puolella. Pääpiirteittäin päästiin ajamaan lumettomilla pyöräteillä. Paikoittain löytyi vielä ns pääkallopailloja, mutta eiköhän tämä talvi ala kohta olemaan mennyttä aikaa.

18.2. Keskiviikko klo 12.  Jälleen kerran ROKin kunnia oli Sirpan ja Kaitsun harteilla. Matkaa kertyi nollakelissä 24 km. Reitti kulki Tikkurilan kautta Korsoon ja Tuusulantien kautta takaisin kotiin Rubiiniin.

15.2. Sunnuntai klo 12. Sunnuntaina oli ainakin seitsemän astetta pakkasta, mutta aurinko paistoi, niin kuin pakkasella usein. Vain Sirpa ja Kaitsu olivat kyllin sisukkaita lähtemään sunnuntailenkille. Reitti oli seuraava:
Pasila, Rautatientori, Kaivopuisto, Hakaniemi, Itis, Myllypuro, Tapanila, Siltamäki. 48 km.

14.2. Lauantai klo 12. Tänään oli harmaa ja plussan puolella oleva sää. Lenkille lähtivät tänään Sirpa, Kaitsu, Mikko ja Jusa. Ajelimme ensin Pukinmäen Mackärin, Oulunkylän ja Käpylän kautta Kumpulaan. Edelleen jatkoimme Hermannin rantatien läpi Kulosaareen ja sieltä Herttoniemen liikenneympyrään. Hertsikassa pidimme lyhyen varikkopysähdyksen ja jatkoimmeViikin ja Malmin hautausmaan läpi Loginojalle. Longinojalla koko porukka bongasi sorsia. Tosin vain Jusa oli niistä kiinnostunut.Sorsat näyttivät voivan pulskasti eli ne oli varmaan pullasorsia. Rautaradan ylitimme Teerisuonsillalla ja ajelimme Tapanilan Erän kautta kotiin Rubiiniin.
Matkaa kertyi vuodelle 2015 ennätyksellisesti 30 km.
Tänään oli oikein mukava(=kevyt) ajokeli, kun tiet olivat pääosin sulana tai paikoin ohuen loskan peittämät. Ajottain tuli räntää, mutta se ei päässyt haittaamaan, kun matka joutui suhteeellisen kepeästi.
20150214_30km
...niin juu, edellisestä unohtui, että "Herttomäessä", varikkopysähdyksen yhteydessä, muisteltiin haikeudella sateisen viime juhannuksen lenkkiä ja lavastettiin "ROK Bikers-humoristisesti" juhannuksen tapahtumat uusiksi ja lähetettiin terveisiä Päiville.
20140214_30km

20150208_16km8.2. Sunnuntai klo 12.  Taivas oli pilvetön, mutta sen seurauksena oli myös kaksi astetta pakkasta. Sirpa ja Jusa läksivät polkemaan kohti tavoitteena olevaa Koivukylää. Jusan hikiset ajohanskat olivat jääneet edellisyöksi fillarin viereen ulkovarastoon, joten Jusan sormet jäätyivät kylmissä hanskoissa jo ennen Tikkurilaa. Tikkurilan uimahallilla tuli siis pidettyä pakollinen varikkopysähdys ja sormien sulattelutauko. Kun Jusan sormet alkoivat taas liikkua, palasimme Heurekan, Puistolan, Tapanilan urheilukentän, Tammiston Mackärin ja Ankkalammen kautta kotiin Rubiiniin. Tikkurilan reissulle tuli takaisintulomatkan koukkausten ansiosta peräti 16 km.
Toi yläpuolella oleva kartta on "piirretty" Nokia-merkkisellä Microsoftin Windows Puhelimella. Jos klikkaat kuvaa, niin pääset sivulle, jossa voit zoomailla reittiä. Koska kyseessä on GPS- eli satelliittipaikannus, niin luulisi paikannuksen olevan tarkka. Paikannus on tässä tapauksessa  tehty kuuden sekunnin välein ja näitten pisteitten perusteella on piirretty sitten reitti. Kun reittipiirrosta zoomaa riittävästi, huomaa, kuinka kulmikas reitti on. Mittauspisteiden välinen reitti on suora viiva. Tästä on seurauksena se, että mutkat suoristuu ja sovelluksen ilmoittama matka on näin ollen jonkin verran todellista lyhyempi.
Edellä mainittu mutkien suoristus käy tällä reitillä hyvin ilmi, jos zoomaatte piirrettyä reittikarttaa vaikkapa Siltamäen kirjaston kohdalle.

4.2. Keskiviikko klo 17.   Mukana Sirpa,Kaitsu ja Mikko!!
 Päivällä osin sulanut lumi oli jäädyttänyt tiet erittäin mielenkiintoisiksi. Ilman nastoja ajellessa ei paljon ehtinyt tyttöjä vilkuilemaan paitsi Kaitsu, joka onneksi piti mikon ajan tasalla.
Reitti: Siltamäki - Viertola - Tikkurila - Kuninkaala - Tapulikaupunki - Puistola - Töyrynummi - Siltamäki
yht 15 km
 Ps. Päivän reissu olisi käynyt perhe-ajelusta, koska Jusa ei ollut matkassa kiroilemassa!!!

1.2. Sunnuntai klo 12. Keli oli surkea. Yöllä oli satanut lunta, mutta nyt klo 12 lumi oli märkää loskaa. Lisäksi taivaalta tihkutti vetistä räntää. Ajelin loskan läpi luistellen Rubbanan eteen todetakseni, ettei kukaan ole lähdössä, mutta mitä vielä. Rubbanassa odottelivat Sirpa ja Mikko. Ei auttanut. Piti lähteä pyöräilemän. Ajelimme Tapaninvainiontien ja Pukinmäenkaaren kautta Malmille. Malmilla joku bemarikuski tööttäili mulle, kun ajelin ajotiellä enkä sohjoisella jalkakäytävällä. Sitten somalikakarat heitteli sillan päältä meitä lumipalloilla. Niitä ei tietenkään sovi haukkua, koska pitäähän lasten saada leikkiä. Vitutti vaan toi helvetin lumisohjo ja räntätihku. Ajelimme sitten Tapanilaan. Tapaninkyläntien kautta pääsimme Suutarilantielle ja kävimme koukkaamassa Kehä III:n vierellä olevan Etolan ympäri. Palasimme kotiin Rubiiniin mutkitellen Kiertotähdentien kautta. Matkaa kertyi Mikon mittarin mukaan karvan verran alle 17 km.

31.1. Lauantai klo 12. Sirpa ja Jusa20150131_22km lähtivät klo 12 Rubbanan edestä. Reitti suuntautui Pukinmäen Mackärin kautta Kehä I:n vieritse Malmille. Radan itäpuolta seuraten ajoimme aina Tikkurilan Heurekalle asti. Sitten seurasimme Keravajokea kunnes ylitimme joen Sateenkarisillan kautta ja ajelimme Kehä III:sta seuraten Tammistoon. Valimotien, Tapaninkyläntien ja Suutarilantien kautta palasimme vihdoin kotiin Rubiiniin.
  Sää oli harmaa ja pikkusen plussan puolella. Paikoitellen oli sulaa paikoissa, joihin aurinko oli päässyt paistamaan. Matkaa kertyi 22 km.

28.1. Keskiviikko klo 17. Kaitsu ajoi yksinään 12 km, kun muutt sähläsivät omat lähtönsä. Kaitsu kävi kiertämässä Tikkurilan uimahallin jne...

25.1. Sunnuntai klo 12. Sirpa ja Jusa ajelivat jälleen. Lämpötila oli vain aavistuksen pakkasella, eli keli oli lähes samanlainen kuin eilen. Ajelimme ensin Kiertotähdentien ja Sateenkaarisillan kautta Kehä III:sta länteen. Kehä III:n pyörätie on edelleen poikki joten jouduimme tekemään tavanomaisen pikku koukkauksen. Pyöräilyinto ei vielä näillä keleillä ole huipussaan, joten alitimme Kehätien ja ajelimme Kartanokosken ja Tammiston läpi  Tapaninkyläntielle. Ajelimme vielä Yläkaskentien kautta Suutarilan yläasteen ohi Kiertotähdentielle ja sitä pitkin kotiin Rubiiniin. Matkaa kertyi vain 16 km.

24.1. Lauantai klo 12. Sirpa ja Jusa ajelivat Korsoon. Pakkasta oli muutama aste ja maa oli lumessa. Pyörätiet oli aurattu, mutta ne olivat kokkareiset epätasaisesti jäätyneen loskan takia. Pyöräily oli siis hidasta ja rankkaa. Etenemistä hidastivat luonnollisesti myös raskaat "talvipyörät" ja lähes välttämättömät nastarenkaat. Korsossa pidettiin ennen takaisintuloa pieni varikkopysähdys. Olipahan rankka ja raskas reissu. Se on näköjään tämä talvipyöräily ihan oma lajinsa. Matkaa kertyi yhteensä 23 km.
20150124_23km

ROKin pyöräilyvuosi 2015 on lähtenyt hyvin käyntiin, vaikka osa fillaristeista onkin vielä talviunilla. Pieni tilastollinen kauneusvirhe kuitenkin on päässyt tapahtumaan. Viime vuonna 2014 Sirpa ja Jusa ajelivat yhteensä 24 km:n lenkin 9.1.2014. Tämä tarkoittaa sitä, että nyt aikavälillä 9.1. - 17.1. ROK Bikers oli hetken aikaa, ensimmäisen kerran historiassaan, jäljessä edellisvuosien saavutuksista. Tämä tilastollinen epäkohta on nyt korjattu, kuten tämän sivun ala laidassa oleva graafinen taulukko osoittaa. Ajokilometrejä on kasassa tälle vuodelle jo 130, mutta kuten graafinen taulukko sen osoittaa, viime vuoden saavutusten ylittämiseen tarvitaan vielä muutama hikipisara ja polkupyörän kammen pyöräytys.

18.1. Sunnuntai klo 12.     Tänään  matkassa Sirpa ja Mikko osuudella Rubiini - Korson Olohuone - Rubiini.
Matkaa 24 km/nenä vähän eilistä vaikeamaassa  kelisssä.
Loppu hyvin kaikki hyvin…

17.1. Lauantai klo 12.    Tänään ajettiin klo 12.00 alkaen mukana Sirpa, Kaitsu ja Mikko yhteensä 21 km per nenä. Keli kohtuullinen, hiukan tuulta ja sydämen tykytystä ilman nastoja matkassa mukana olleelle Mikkolle.
  Reitti: Siltamäki - Puistola - AlaMalmi - Pukinmäki - ItäPakila - Pitäjän kirkko - AlaTikkurila - Suutarila - Siltamäki.
 Sunnuntaina uudestaan. Tästä se kausi alkaa.
  Paluumuuttaja Mikko

KAUSI 2015 on avattu !
4.1. Sunnuntai klo 12. Kaitsu ajoi sunnuntaina yksin 19 km, kun Rubbanan edestä ei löytynyt muita tarpeeksi reippaita ja talviurheilullisia pyöräilijöitä.

ROK Bikers ripusti fillarit narikkaan 20.12.2014.
Matkaa kertyi vuonna 2014  17 671 km
Heti uudenvuoden jälkeen, kun säät sallivat, ampaisemme jälleen liikkeelle.
Talviloma jäi lyhyeksi, sillä Kaitsu ampaisi liikkeelle jo 4.1., vaikka säät eivät sitä edes sallineet.

Yhteistyökumppanit

Rubbana

Kavaljeeri

Siltamaen Apteekki

Vaasan

jopotytto_2

ROKin pyöräily

ROKin pyöräilijöitten kilometrit lenkeittäin. Näissä taulukoissa ovat mukana vain ROKin järjestämät lenkit.
Pyöräilijöitten muut omat lenkit ovat heidän oma asiansa, eikä niitä ole laskettu ROKin ajoiksi.
Eihän noilla kilometreillä oikeasti ole suurta merkitystä, mutta ihmismieli kun on sillälailla lapsellinen, että omia ennätyksiä on mukava rikkoa ja omia ja yhteisiä tavoitteita on mukava saavuttaa. Kun savutuksia saavuttaa, on mukava urheilullinen "tekosyy" juhlia. Mikäs sen mukavampaa.

4.1.

4545

värit
ROKin pyöräilykilometrit vuosittain.
Mittakaava on nyt vihdoin täysin oikeassa suhteessa.